Inca de pe vremea cand doar visam la o fetita cu ochi senini si cozi blonde si impletite am hotarat ca numele ei va fi ILINCA. Un nume magic pentru o fetita magica.
Apoi s-a intamplat minunea, un samburel a inceput sa prinda aripi in burta mamei; Ilinca a devenit certitudine dupa ecografia de la 20 de saptamani cand medicul a spus ca e fata, fata mamii.
Au mai trecut inca 20 de saptamani in care i-am vorbit, am strigat-o pe nume, i-am spus povesti si i-am cantat cantece de leagan. Nimeni si nimic nu-i putea schimba numele. Urma sa aiba inca unul ales de tati, cu multe conditii puse de mami: sa inceapa cu consoana, sa se potriveasca cu Ilinca, sa se potriveasca cu numele de familie …. a durat mult pana ne-am putut hotari.
Dar decizia ii apartine: in momentul in care i-am simtit prima data corpul firav pe mine nu am mai putut decat sa murmur CEZARA, fata mamii. Ea a vrut sa fie Cezara. Si eu nu mai pot sa-i spun Ilinca, desi numele ei complet este Tui Cezara Ilinca.

