Epopeaa zacustii nu putea contine numai zacusca de ghebe, trebuia musai si una cu vinete. Am adunat:
5kg vinete
3kg ardei
500g morcov
1kg ceapa
5 conserve rosii in bulion
750ml ulei
sare, piper, foi de dafin

Vinetele le-am copt pe aragaz, le-am curatat si le-am pus la scurs vreo 20 de ore.

Ardeii i-am copt in cuptor, i-am pus intr-o oala mare (cu un praf de sare); cand s-au racit s-au curatat foarte usor.

Toate au fost tocate la masina de tocat … dupa ce s-a stricat robotul de bucatarie si am alergat iute pe la matusi sa ne ajute cu ustensila. Asa ca-n valtoarea evenimentelor nu am apucat sa facem poze.

La fel ca si la zacusca cu ghebe, am calit ceapa, apoi am adaugat morcovul. Dupa ce s-au muiat un pic am adaugat ardeii copti, vinetele coapte si am lasat la foc mic.

Rosiile din conserva le-am mixat si le-am fiert separat cu o lingura cu sare si una cu zahar.

Dupa vreo 2 ore de fiert (si o pauza cat am tras o fuga pe la cumparaturi) am adaugat sucul de rosii si am lasat la fiert pana s-a ridicat uleiul deasupra (amestecand mereu).

Continuarea o stiti: borcane – capace – in paturi. Trebuie neaparat sa fac niste poze la servire.

POFTA BUNA!

