Am trecut ieri prin piata si mi-au facut cu ochiul niste castraveti. Pareau atat de proaspeti si crocanti, numai buni sa aterizeze in borcan. Am folosit:
1,5 kg castraveti
1 ceapa
2 bucati de hrean
1 cana cu otet de 9 grade
3 cani cu apa
1 lingura cu sare
1 lingura cu zahar
boabe de piper, boabe de ienibahar, boabe de coriandru, foi de dafin, boabe de mustar

Am asezat castravetii in doua borcane, impreuna cu hreanul taiat fasii si ceapa taiata rondele. Deasupra am pus boabe de toate cele (piper, mustar, ienibahar, coriandru) si cate o foaie de dafin.

Am fiert 1 cana cu otet cu 3 cani cu apa, 1 lingura de sare si zahar dupa gust. Am turnat saramura fierbinte peste catsraveti, nu inainte de a aseza borcanele intr-o tava (ca sa nu se sparga).
Am pus capacele (nu erau noi, asa ca le-am fiert 2 minute in apa), le-am infofolit in prosoape de bucatarie si le-am asezat cuminti intr-o oala mare. Am adaugat apa si le-am sterilizat 15 minute de cand a inceput sa fiarba apa in oala.
A doua zi le-am scos si le-am asezat frumos pe dulap. Da, ati citit bine, pe dulap, ca in dulap numai e loc. Se observa ca si-au schimbat culoarea. La iarna va spun cat sunt de buni.

