In asteptarea unor oaspeti de seama am pregatit o placinta cu mere. Simplu si rapid, ca timpul e una din nevoile noastre permanente.

1 pachet de foi de placinta Bella
10 mere (cam 1,5 kg)
150 de grame de zahar
scortisoara
ulei

Mai intai si mai intai am cerut ajutor pentru spalatul si curatatul merelor. Apoi le-am aruncat in robot, cu tot cu coaja.

Batranul ceaun (e chiar batran, din tineretea uneia din bunici) a primit merele, puse in putin ulei incins, si zahar dupa gust. Al meu gust a fost de vreo 150 de grame, dar si merele folosite erau dulci. Dupa ce s-au calit am adaugat scortisoara.


Am pregatit foile de placinta, dezghetate la rece. Am folosit cate 3 foi la fiecare sul de placinta. Prima foaie am uns-o cu ulei, apoi am adaugat inca doua foi si am pus merele calite. Foarte bune foile de la Bella, ca si foietajul de altfel. Mi-am promis sa nu mai iau altfel de foi.


Le-am pus in cuptorul incins, la foc mediu, unde au zabovit cam 30-35 de minute. Apoi le-am acoperit cu un servet curat. Cand s-au racorit, le-am pudrat cu zahar si le-am taiat.

Incercati cu incredere, e vremea placintelor!

