Radu Anton Roman zice: „puneti galuste gulasului – ca nu poti manca atata carne pe inima goala – si papricas o sa iasa.”
Am primit o frumoasa gaina de la o buna prietena, mare cat de 3-4 feluri de mancare, daca nu mai multe. Dintr-o pulpa si partile superioare ale aripilor am facut, pentru prima data dupa reteta sus-numitului, papricas cu galuste.

Pentru galuste, am folosit:
125 ml apa
75 grame faina
1 lingura cu unt
2 oua
sare
(mergea si piper, dar eu am adaptat sa mearga si la copil)

Am pus apa cu un praf de sare la fiert si cand a clocotit am adaugat faina si am amestecat repejor. Cand s-a racit aluatul am adaugat untul si ouale.

Din acest aluat am pus galuste la fiert (cu lingura) intr-o oala mare cu apa fierband. Mi-au iesit 17 galuste mari si fragede care au fiert cam 15 minute. Data viitoare le pun cu lingurita, ies si mai aspectuoase si mai putin fragile, cred. As mai face o schimbare: pus untul la fiert, ca greu s-a mai omogenizat aluatul ala la sfarsit.


Pentru papricas, pe langa carne am mai folosit 2 cepe mici, 1 lingura boia de ardei iute, 1 lingura cu bulion, 3-4 linguri smantana, patrunjel, sare si putin ulei.

Carnea am fiert-o in oala-minune, doar 15 minute, sa fie fiarta cam pe jumatate. Zeama ramasa am sa o pastrez pentru o supa.

Am calit ceapa putin, cand a devenit sticloasa am adaugat bucatile de carne (am dezosat pulpa, ca era foarte mare) si boiaua de ardei.

Separat am fiert 1/2 de litru de apa cu 1 lingura cu bulion si apoi am adaugat-o peste carne. Am lasat la fiert pana carnea a devenit frageda.

La mine a durat vreo ora, si am mai adaugat in rastimpuri apa calda.
Cand carnea era fiarta bine am adaugat 3-4 linguri cu smantana, galustele si patrujel tocat. Am mai lasat sa clocoteasca un pic, pentru imprietenirea aromelor si asta a fost tot.


