Am mâncat la cineva caşcaval de casă şi am încercat şi eu să fac. Recunosc că mi s-a părut foarte complicat, dar am avut surpriza de a-l face foarte uşor. Şi a ieşit şi foarte bun. …. cam mulţi de foarte, dar mai zic şi că Cezara a fost foarte încântată.
Am folosit 500 grame brânză grasă de vaci, 500 ml lapte, 100 grame brânză de oi, 100 grame unt, 1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu, un praf de sare.

Am pus laptele la fiert şi când a clocotit am adăugat brânza şi am amestecat uşor. Ea se brânzeşte, ca atunci când faci brânză din chişleag (lapte prins). Apoi am pus brânza astfel obţinută la scurs, pentru câteva ore.

După ce s-a scurs bine am amestecat brânza cu nişte brânză de oi, bicarbonatul şi un praf de sare (eu am băgat mixerul vertical să o mărunţesc mai bine).
În bătrânul ceaun am pus untul la topit şi apoi am adăugat amestecul de mai sus.

Trebuie amestecat cu sârg şi se obţine o pastă omogenă care se întinde.

Am turnat pasta obţinută într-o caserolă căptuşită cu folie alimentară şi am lăsat la rece.

După câteva ore s-a tăiat fără probleme şi s-a degustat cu poftă. Am obţinut aproape 500 grame de caşcaval (498 g ca să fiu cât mai exactă).

Data viitoare încerc cu ceva combinaţii de ierburi.

