După ce caşcavalul meu a avut un mare-mare succes, am încercat să fac şi brânză topită. Inspiraţia a fost tot culinarul, am mai schimbat eu pe ici pe colo, nu cred că în părţile esenţiale.

500 grame brânză de vaci
100 grame brânză oi (facultativ, data viitoare nu mai pun)
1 linguriţă bicarbonat de sodiu
200 grame smântână
sare, oregano

Întâi de toate am amestecat brânza cu bicarbonatul de sodiu şi am lăsat vreo 3-4 ore. Arata de parcă fierbe.

Apoi am pus brânza asta „fiartă” şi brânza de oi în ceaun, pe foc mic.Am adăugat şi smântâna.

Am adăugat sare şi oregano uscat.

Părea foarte subţire, fiind fierbinte. Am turnat-o în castronele şi am lăsat-o la răcit. Oregano s-a cam ridicat deasupra, dar am mai amestecat după răcire. După ce a stat câteve ore la frigider, are exact consistenţa celei cumpărate.
Are gust specific brânzei de oi. Dar merge foarte bine şi numai cu brânză de vacă.