Mereu mi s-au părut gogoşile o piatră de încercare, dar dacă tot m-am hotărât să mă specializez pe aluaturi dospite m-am apucat şi de gogoşi. Şi le-am numerotat, deci mai urmează şi alte încercări.
Pentru primele mele gogoşi (cel puţin primele gogoşi bloggeriţe) am folosit o reţetă din Cartea de bucate scrisă de Sanda Marin.

500 grame făină (depinde de puterea ei de absorbţie, a mea nu a fost o făină foarte bună)
120 grame zahăr
100 ml lapte (plus ceva caimac)
40 grame unt
3 ouă
30 grame drojdie
sare, zahăr vanilat
coajă de portocală
ulei pentru prăjit

După ce am lichefiat drojdia cu 2 linguri de zahăr, am amestecat-o cu 3 linguri de lapte şi o lingură de făină. Am lăsat-o la dospit în mijlocul făinii cernute.

Între timp am amestecat ouăle cu restul de zahăr, zahărul vanilat şi coaja de portocală.

După vreo 15 minute am amestecat făina cu drojdia, ouăle frecate cu zahărul şi laptele. Apoi am adăugat untul topit şi am frământat cu sârg.

L-am lăsat vreo oră la crescut, după care am întins foaie şi am tăiat diverse forme cu o cană (eu lucrez mai bine aluatul cu puţin ulei; se poate lucra cu făină, dar mi se pare că se arde făina la prăjit).

Am pus ceaunul la încins şi am prăjit gogoşile pe amândouă părţile. Le-am scos pe şervete de hârtie şi le-am pudrat cu zahăr.

