Am întâlnit prima data acest fel de mâncare în pachetele primite de acasă (student fiind) de actualul meu soţ. Bun-bunuţ, aşa că s-a reţinut şi se face şi acasă. Ieri am primit, tot de la mama soacră, urzici. Am purces la curăţat, trăiască mănuşile că altfel e jale.

Spălate în multe ape, apoi aruncate la fiert, într-o oală mare cu apă cu sare. (Nu le-am pus chiar pe toate, am păstrat şi de-un borş).

Pentru mâncarea asta, pe cât de simplă pe atât de gustoasă, nu ne mai trebuie decât 3 cepe şi 6-7 căţei de usturoi.

Ceapa am tăiat-o şi am inăbuşit-o în puţin ulei.

Apoi am adăugat urzicile tăiate, dar nu mărunt. Ca la raţe, cum ar zice soacra mea.

Dacă e nevoie se poate adăuga puţină apă, dar nu multă ca-şi lasă urzicile. După ce au fiert bine am adăugat usturoiul pisat, am mai lăsat 5 minute şi am închis focul.
Dintr-o pungă de urzici …

Servite reci, cu mămăligă caldă:

Li se mai zice urzici sleite.

