Tot pentru aniversarea cu pricina, m-am apucat de făcut tort. Deși sărbătoritul nu mănâncă dulciuri decât rar spre foarte rar, deși mulți musafiri nu se anunțaseră am făcut ditamai tortul de parcă vroiam să hrănesc un regiment. Cu alte cuvinte din aceste ingredientele iese un tort mare, să saturi mulți, mulți prieteni.

1 litru de smantână pentru frișcă
1 conservă compot de ananas
1 borcan compot de piersici
150 g zahăr
3 pliculețe de gelatină (eu am pus + 1 lingurită, dar nu era nevoie)
pișcoturi de șampanie

Am pus gelatina la muiat în zeama de compot, mai întâi numai de ananas, apoi am completat și cu cea de piersici.

Am bătut frișca cu zahărul, nu fără sa stropesc toată bucătăria. De aici am început să mă găndesc că folosesc prea multă frișcă.

Între timp am pus gelatina pe foc mic,numai cât să se topească.
În frișcă am aruncat fructele tăiate (mergeau mai multe …. la câtă frișcă am pus) și apoi gelatina.
Am tapetat un vas cu folie alimentară, am așezat câteva fructe (talentul artistic îmi lipsește cu desăvârșire) și am pus amestecul de frișcă.
Deasupra am așezat câteva pișcoturi muiate foarte puțin în lapte.
Am acoperit cu folie alimentară și am dat la frigider peste noapte. A doua zi l-am răsturnat pe un platou și gata. Bun, gustos, mai am de lucrat la impresia artistică.
P.S. Merg mai bine niște fructe mai acrișoare, motiv să repetăm.
