Din tradiţiile familiei mele mi-e tare drag vopsitul ouălelor de Paşte. Încă de la începutul Postului Mare adun cojile de ceapă şi le folosesc la coloratul ouălelor.
Şi anul acesta mi-am suflecat mânecile, am pregătit ouălele (spălat cu detergent, clătit bine), foile de ceapă le-am pus în apă, am mai pus la îndemână un ciorap de damă şi nişte aţă.

Fiecare ou l-am învelit în foi de ceapă, ude fiind se lucrează mai uşor. Apoi am pus oul în ciorap şi l-am legat.

Apoi le-am pus la fiert. Eu le-am pus în apa clocotită şi le-am lăsat 8 minute, ca să iasă cleioase.
Anul acesta le-am fiert fără vopsea, au ieşit foarte frumoase.
Când le-am scos din aşternuturi, le-am uns cu untură.

În alţi ani le-am fiert în vopsea verde (în ciuda instrucţiunilor care zic că vopseaua nu se fierbe).

Şi Cezarei îi plac!

