Tradiţională în zona Sucevei şi a Făliceniului, reţeta asta am învăţat-o de la mama-soacră. Anul acesta am fost lăudată de toată familia.

Am folosit:
aluat de cozonac
750 ml smântână
5 ouă
250 g zahăr
120 g făină
stafide
coajă de lămâie
esenţă de vanilie, sare

Cu o seară înainte de a coace pasca am pus într-un castron adânc câţiva pumni de mălai, deasupra un tifon şi în tifon smântâna. Mălaiul trage zerul din smântână şi rămâne foarte-foarte groasă.

Cât aluatul de cozonac stă la dospit, am pregătit umplutura pentru pască.
Gălbenuşurile le-am frecat cu un praf de sare şi smântâna.

Apoi am adăugat făina, stafidele (care stătuseră la muiat în lapte vreo 2 ore), aromele, coaja de lămâie.

Am bătut albuşurile spumă, împreună cu zahărul şi am amestecat,cu grijă să nu se lase albuşurile.

În tăvile unse cu untură (că pâna la urmă am făcut o pască mare şi una mică) am pus aluat de cozonac, apoi umplutura de smântână.

Le-am copt la 175-180 de grade, trebuie încercat cu scobitoarea.

