La mama acasă asta se cheamă tocaniţă de ceapă, soţul meu îi spune mâncărică rece. După cum citeam aici, se pot face variaţiuni multe, important e gustul şi aroma. Imbatabile!
Eu am avut drept actori principali 1 kg de ceapă si 1/2 de kg carne de viţel. În roluri secundare, dar foarte importanţi,  au fost o cană cu vin alb, 1 lingură cu bulion, măsline, 2 frunze de dafin, sare.

În primul rând am pus la rumenit în niţel ulei carnea. Am pus şi-un praf de sare şi am tot amestecat să nu se prindă. Până a căpătat o culoare frumoasă şi am scos-o pe o farfurie, ca să fac loc cepei.

Ceapa tăiată solzişori a primit şi ea puţină sare, şi la foc mic a început să se înăbuşe. După ce a prins şi ea niţică culoare, am pus şi carnea la loc în oală.

Apoi am mai pus niţică apă, să fiarbă viţelul. Cam o cană, dar nu toată odată. Am pus şi frunzele de dafin.  Când am terminat cana cu apă, am trecut la cea cu vin.

Carnea bine fiartă, ceapa asemenea, am mai pus apoi 1 lingură cu bulion şi vreo 10 măsline mari.A mai dat un clocot şi gata! Nu, nu vă repeziţi la masă, mâncarea asta e mai bună rece!

