A venit vara! Și odată cu ea ne îmbie nenumărate arome … numai bune de pus la păstrare în borcane. Anul acesta am început borcaniada cu siropul de muguri de brad. Nu vă mai zic acum la câte e bun, că e!
Am folosit 1 kg de muguri de brad, 3 kg de zahăr, sucul de la 2 lămâi.
Mai întâi am curățat și spălat bine-bine mugurii de brad. În mirosul de pădure ce a invadat bucătăria nici nu am simțit când a trecut timpul.

I-am pus la fiert într-o oală mare cu apă cât să-i acopere și încă o palmă. Au fiert un ceas, după care i-am lăsat la odihnit cam 12-14 ore.

Încă nu arată prea îmbietor, dar aveți puțintică răbdare!

A doua zi dimineață am strecurat mugurii de brad și zeama am pus-o la fiert cu zahăr, în proporție de 1:1. Eu am avut 3 litri de zeamă, am adăugat 3 kg de zahăr.

Încet-încet își schimbă culoarea:

Când s-a închegat bine, dar să curgă, l-am pus fierbinte în borcane (nu am avut sticle) sterilizate și la culcuș cald. Apoi … în cămară sau în pahar cu apă rece!

