Pentru prima dată am încercat acestă rețetă din cartea de bucate a Silviei Jurcovan anul trecut. De probă, am făcut vreo 5 borcane care au fost foarte apreciate. Așa că am suflecat mânecile și am continuat cămăritul.
6 kg ardei gras 
5 kg roșii
1 kg ceapă
1 l ulei
frunze de țelină
2 linguri zahăr
sare, piper
Ardeii i-am copt, în cuptor, i-am lăsat acoperiți să se răcească și apoi i-am curățat de pielițe și semințe.

Roșiile le-am curățat de pielițe și cotoare, apoi le-am tăiat felii groase.

Ceapa curățată și spălată am tăiat-o julien și am pus-o la călit în ulei și un praf de sare.

După ce s-a muiat am adăugat roșiile și ardeii.

Cantitate mare, greu de amestecat. Am stat cu ochii pe oală să nu se prindă.
Între timp am spălat și tocat frunzele de țelină.

După vreo două ore, când s-a ridicat uleiul deasupra am pus frunzele de țelină, am potrivit gustul de sare și piper.

Am umplut borcanele (sterilizate) cu tocana fierbinte, apoi le-am așezat în pături să se răcească lent. Răcite, spălate, etichetate ajung în dulap. La iarnă merge mîncată și așa, merge de minune ca salată dacă adaug puțin oțet și combinația mea preferată: salată de fasole boabe cu tocană de ardei copți.

