Împiedicându-mă de niște gogoșari copți în congelator mi-am amintit că vroiam să fac o zacuscă de fasole. Așa că în zi de 1 Decembrie, tot o mâncare românească, că toată lumea făcea pe la tv fasole cu ciolan.

2 kg ceapă
1 kg morcov
4-5 kg gogoșari 
4 conserve de fasole
700 ml ulei
sare, cimbru, foi de dafin

Gogoșarii erau copți de cu toamnă, pregătiți pentru o zacusca de ghebe, dar de unde ghebe pe seceta asta?!

Ceapa și morcovul le-am curățat, spălat, tocat și pus la foc cu vreo 700 ml ulei.

După ce s-au muiat bine am pus și o cana cu apă, să fiarbă în voie. Apoi am pus gogoșarii, tocați și ei.

Au fiert la foc mic, necesitând amestecat destul de des.

Când erau toate fierte bine, am adăugat fasolea. De data asta am avut fasole în sos tomat, bună, gustoasă, fiartă bine. Am potrivit gustul cu sare, cimbru și 2 foi de dafin. După câteva clocote era gata.

