De mult sunt pe listă aceste eclere pentru că ne plac tuturor, dar și pentru că e singurul preparat dulce pe care îl mănâncă soțul meu. Și cum merita o surpriză dulce, am purces la treabă.

Pentru cojile de ecler am folosit: 3 ouă, 125 g făină, 250 ml apă, 50 g unt, 50 g ulei, 1/2 linguriță sare, 1/2 linguriță zahăr.

Am fiert apa cu untul, uleiul, sarea și zahărul, apoi am turnat făina (toată odată) și am amestecat temeinic. Când s-a răcorit am pus ouăle, unul câte unul și am amestecat bine.

Am pus cu lingurița grămăjoare în tavă (pe hârtie de copt) și le-am dat la cuptor, cam 25 de minute. 10 minute la foc iute (200 grade), apoi moderat (180 grade). Înainte de a le tăia și umple trebuie să se răcească bine, se pot face și cu o zi-două înainte.

Pentru CREMĂ am folosit 500 ml lapte, 110 g zahăr, 100 g făină, 3 ouă, 25-30 g unt (o lingură), zahăr vanilat, esență de vanilie. 



Am pus făina în laptele rece și am pus apoi la fiert. Între timp am amestecat ouăle cu zahărul și esența de vanilie, iar când a început să se îngroașe amestecul de lapte cu făină am turnat și ouăle. Trebuie amestecat permanent, dar nu durează mult. Când a început să fiarbă am dat deoparte de pe foc și am lăsat-o la răcit. În crema călduță am adăugat o lingură de unt (merge foarte bine și fără). Am avut nevoie pentru umplut eclerele cam de 2/3 din această cantitate de cremă.

Pentru glazură, am topit 1/2 de ciocolată, am adăugat puțin unt și puțin lapte și am mâzgălit eclerele după ce le-am umplut cu cremă. Nu a fost o glazură prea reușită, mai lucrăm la asta.

