A trecut și Crăciunul, așa că pot să vă arăt câteva din bucatele care au stat la loc de cinste în Zi de Sărbătoare. Încep cu Turtele de Crăciun, e prima dată când acest dulce al copilăriei mele.

Am folosit un pachet de foi de plăcintă Bella, 250 g nucă, 200 g zahăr, 2-3 linguri miere de albine, coajă de lămâie, esență de rom/vanilie/lămâie
E o prăjitură foarte dulce, dar binențeles că se pot ajusta cantitățile după gustul fiecăruia.

Foile le-am tăiat în două și le-am copt în cuptor. Cu atenție, că sunt gata în câteva minute. Durează ceva … dar merită 


Nuca măcinată am amestecat-o cu 100 g zahăr, iar din restul ingredientelor și 500 ml de apă am fiert un sirop aromat. 


Pe rând am muiat toate foile în sirop și am așezat straturi de foi si nucă dulce. 


Trebuie presate bine, eu am pus o farfurie si un borcan plin, până a doua zi. 


Minunate! Tradițional se mănâncă pe 24 decembrie, după ce se împart de sufletul morților. 


P.S. Am uitat să fac poze neetichetate ptr concurs. :)) 
