Toată lumea știe să facă răcitură, fiecare familie cu tradițiile ei. 
Eu pregatisem două copănele de curcan când am primit o frumusețe de cocoș de țară, nu mare, dar a facut treabă bună în răcitură. 
Am pus toate bucățile la fiert în apă cu sare, 3 căței de usturoi necurățați (cică să iasă zeama mai limpede) si boabe de piper. 30 de minute de când începe oala-minune să țiuie. Eu mereu ajut răciturile cu gelatina, că ne place cu mai mult „tremurici”. 



Între timp am fiert 3 ouă, 2 morcovi, 3 căpățâni de usturoi, am amestecat două pliculețe cu gelatină cu apa necesară (cam 1,5 l). Carnea am dezosat-o si am tăiat-o în bucăți potrivite. 
Am pus pe foc mic apa si gelatina, când s-a topit bine am turnat deasupra zeama de la carne (cam 2 litri am avut eu), usturoiul (3 căpățâni) și am potrivit gustul de sare. Apoi am strecurat totul printr-o strecurătoare fină. 
Am așezat în vase felii de morcov, felii de ou fiert, carne și deasupra am turnat zeama. Când s-a racit am acoperit cutiile (eu folosesc găletușe de la iaurt sau smântâna) si le-am pus la frigider.

 

Mie îmi place răcitura cu sos de hrean și smântână (hrean ras, smântână proaspătă, sare, piper). 


