Sărbătoritul nu mănâncă dulciuri, dar ce aniversare e și asta fără tort?!

Am pregătit un tort micuț.

Pentru blat am folosit 3 ouă, 60 g zahăr, 60 g făină, un praf de sare și un strop de cognac.

Am separat albușurile de gălbenușuri, albușurile le-am bătut cu un praf de sare, după câteva minute am pus zahărul și cognacul. Am obținut o spumă – bezea.

Cu grijă am încorporat gălbenușurile și făină, amestecând de sus în jos, pentru a nu se lăsa spuma.

Am pus aluatul obținut într-o tavă rotundă, unsă cu untură și tapetată cu făină. Prefer să ung tăvile cu untură, sigur nu se lipește nimic.

A stat în cuptor cam 15-20 de minute, până trece testul scobitorii. A crescut frumos.

Crema pe care am folosit-o a fost crema de vanilie.

Siropul de fructe l-am făcut din căpșuni și zmeură congelate, circa 200 grame, puse la fiert cu 1 cană de apă și 2-3 linguri de zahăr. Când siropul s-a legat am scos fructele și în siropul rămas am pregătit jeleul (la plic).

Asamblarea tortului: pe blatul rece am pus un strat de dulceață de căpșuni, apoi crema de vanilie și fructele. Deasupra am turnat jeleul.

Sincer, cred că durat mai mult să scriu postarea asta decât să pregătesc tortul. De mâncat nici nu mai zic …

