Mi-ar prinde bine o asemenea caserolă care se poate folosi și în cuptor, și in cuptorul de microunde, dar și în congelator. Ideal pentru a pregăti ceva de mâncare și a o congela pentru zilele acelea grele când nu am timp de gătit sau pentru când avem musafiri pe nepusă masă.

Așa că m-am hotărât să mă înscriu la Concursul Bucătar Real, o mare provocare. Cu siguranță se vor înscrie bucătari de soi și ne vom bucura de multe rețete delicioase. Premiile primei etape sunt 45 de vase de vitroceramică Pyroflam.

Pentru asta trebuie să vă prezint o rețetă pe care aș pregăti-o într-un asemenea vas și m-am gîndit la o musaca de cartofi, carne de pui și ciuperci. E o rețetă care necesită puțină muncă, dar nouă ne place foarte mult. Ar fi foarte ușor să o pregătesc când am mai mult timp de bucătărit, o congelez și o pun la cuptor când se anunță prieteni dragi la masă.

Ingrediente: 1,5 kg cartofi, 6 pulpe de pui dezosate sau 1 piept mare de pui, 450 g ciuperci, 3 cepe, 1 căpățână de usturoi, 100 g unt, 2 linguri smântână, busuioc, sare, piper, zeamă de lămâie.

Ceapa se călește în puțin ulei sau unt,până devine aurie, apoi se adaugă carnea tăiată bucățele mici și subțiri, sare și piper după gust. Se toarnă puțină apă și se lasă la înăbușit.

Usturoiul tăiat mărunt se călește separat în puțin unt, apoi se adaugă ciupercile tăiate lamele subțiri și stropite cu puțină zeamă de lămâie. Se lasă pe foc până scade tot lichidul. Apoi se amestecă cu ceapa și puiul și se condimentează cu puțin busuioc.

Cartofii se taie felii foarte subțiri și se așează pe fundul unei caserole unse cu unt; se pune amestecul de carne și ciuperci. Se acoperă cu un strat de cartofi, se condimentează și se acoperă cu smântână.

Se pune la congelator și se coace la nevoie. 🙂 Cam o oră, la foc potrivit.

Poftă bună!

P.S. Dacă câștig un vas de vitroceramică Pyroflam vă arăt și poze.

