Cozonaci cu rahat, și mare, și mijlociu, și mici ….

Ingrediente:

500 g făină

1 plic drojdie uscată

2 ouă

150 g zahăr

180 ml lapte

2 linguri smântână

100 g unt

zahăr vanilat, sare

rahat 

Conform instrucțiunilor am amestecat drojdia cu făina cernută și am lăsat-o deoparte cam 15 minute.

Între timp am amestecat ouăle cu zahărul și zahărul vanilat. Am tăiat rahatul, trecând mereu cuțitul prin făină.

Peste făină am turnat ouăle, apoi smântâna și laptele frământând energic. Apoi am adăugat rahatul și la sfârșit untul topit. Am frământat bine și am lăsat la dospit cam o oră.

Am făcut cozonaci de toate mărimile, i-am uns cu ou și după ce au crescut în tăvi i-am pus în cuptorul încins, la 180 de grade. Cu ocazia asta am încercat și formele de silicon. Cea mare și-a schimbat un pic forma căci cozonacul a crescut mult, dar a ieșit frumos și nu s-a lipit deloc.

A ieșit un cozonac dulce, gustos și pufos!

