De mult vroiam să fac niște cornulețe cu untură și provocarea Amei a venit la fix. Pe blogul Crăiței am citit multe rețete interesante printre care și cornulețe fragede cu untură.

Eu am adaptat un pic rețeta, am folosit gem de prune și nuci pentru umplutură (în loc de rahat cum era rețeta originală). Au ieșit foarte bune!

500 g făină

125 g untură

200 g iaurt

1ou

1 pliculeț drojdie uscată

50 g zahăr

zahăr vanilat

gem de prune amestecat cu nucă măcinată

Mai întâi am amestecat făina cernută cu drojdia uscată.

Peste făină am adăugat untura și am omogenizat obținând un aluat nisipos. Apoi am adăugat oul bătut cu un praf de sare, zahărul și zahărul vanilat si iaurtul.

Am frământat bine aluatul și l-am lăsat la crescut cam o oră.

Pentru umplut am amestecat gem de prune cu nucă măcinată.

Aluatul l-am împărțit în 4 bucăți. Pentru întins foaie m-am ajutat de puțină făină.

Primele cornulețe le-am făcut mai mari, apoi am încercat mai mici.

Am copt în două tăvi, cam 18 minute a durat, la 175 grade C. Musai pudrate cu zahăr!

Sunt foarte fragede și vi le recomand!

