De când a crescut Cezara, nu trece nici o zi importantă fără tort. Așa că pe 19 iulie mi-am suflecat mânecile și am purces la treabă.

Pentru tortul cu ruladă și cremă de vanilie sunt de urmat 3 pași: rulada cu gem, blatul și crema.

Blatul e tot aluat de pandișpan, din 3 ouă, 60 g făină, 60 g zahăr, un praf de sare, un strop de cognac. Ideea e aceeași ca la rulada din aluat de pandișpan, dar pentru blat folosesc 20 g de zahăr și 20 g de făină pentru fiecare ou.

Crema de vanilie am făcut-o din 400 ml lapte, 3 ouă, 100 g de făină, 100 g de zahăr, 100 ml frișcă, 1 plic gelatină.

Făina amestecată în laptele rece și apoi pe foc mic, până atinge punctul de fierbere. Ouăle amestecate cu zahărul, aromele vanilate le adaug peste laptele fierbinte.

Între timp am pus gelatina la muiat în 13 de cană de apă rece, iar după vreo 10 minute am încălzit-o la MO.

Când crema s-a răcit am amestecat-o cu gelatina și frișca bătută.

Asamblarea tortului:

Pe blat (în forma de tort) am pus un strat de gem de prune amestecat cu nucă măcinată. Apoi feliile de ruladă, iar la sfârșit crema de vanilie care le-a îmbrățișat pe toate.

A doua zi când am scos tortul din formă arăta așa:

Nu l-am ornat cu cine știe ce, doar puțină glazură.

Ideea acestui tort am preluat-o de pe blogul Laurei Sava. Mulțumesc!

