Luna asta nu prea am avut timp de fotografiat mâncarea, ca de mâncat am mâncat cu toții. Dar am primit o provocare din partea Amei pe care nu o puteam refuza: e vorba de blogul Piri Piri e Canela. La prima vedere e greu de urmărit, fiind un blog bilingv româno-portughez, dar am găsit rețete foarte interesante.

M-am oprit într-o duminică dimineață asupra chiflelor de casă.

Am folosit, ca și în rețeta originală, 500 g făină, 150 ml lapte, 100 g unt, 3 ouă, 70 g zahăr, sare. Nu am avut drojdie proaspătă, așa că am pus un plic de drojdie uscată, pe care am amestecat-o în prealabil cu făina cernută.

Un ou l-am păstrat pentru uns chiflele, cel mare-mare din poză a avut 3 gălbenușuri!!!

Am amestecat toate ingredientele (mai puțin oul păstrat pentru uns) obținând un aluat nelipicios pe care l-am lăsat vreo oră la crescut.

Apoi am format chiflele, le-am mai lăsat la crescut și în tavă o vreme, le-am uns cu ou și le-am pus la copt.

Au ieșit foarte gustoase, ușor crocante. Totuși sunt cam grele, probabil din cauza cantității mari de unt folosit. A doua zi au fost cam tari, dar nu le-am pus într-o pungă de plastic … am uitat.

Am să mai fac asemenea chifle, cu un pic mai puțin unt.

