1-020

Mâncare de toamnă, aromată …. dar cred că e foarte bună și iarna, făcută cu gutui de pe dulapul bunicii. Pentru mine, mâncarea de gutui înseamnă bunica maternă, ea făcea an de an și mă încânta cu mireasma și cu mirarea mâncării din fructe.

Anul acesta am făcut și eu, pentru prima dată:

4 gutui mari

2-3 pulpe de pui

2-3 linguri de zahăr

1 ceapă

1 ceșcuță cu vin alb

sare, piper, busuioc

Gutuile le-am spălat, le-am tăiat felii și am curățat cotoarele. Cea mai grea treabă, de altfel, că restul e floare la ureche. Apoi le-am rumenit într-un strop de ulei, fără a le suprapune la prăjit.

1-0011-003

1-0071-011

Carnea am pus-o în tigaie, cu puțin ulei și-un praf de sare, să se înabușe. Eu am avut pulpe dezosate dar se poate face cu orice fel de carne, ba chiar merge de minune și fără carne. Am aromat cu piper și-un praf de busuioc și când era fiartă am adăugat vinul, fără să las să scadă prea mult, că avem nevoie de sos.

1-0021-005

Am tăiat o ceapă, am călit-o în uleiul rămas de la gutui, apoi am adăugat apă și după ce a fiert ceapa am adăugat gutuile și carnea. Mâncarea asta are farmec cu mult sos.

1-012

Între timp am ars 2-3 linguri cu zahăr și am stins cu apă ca să obțin un sirop numai bun de adăugat peste cele de mai sus.

1-0141-016

A ieșit minunat!

1-0181-019

