Ama m-a provocat din nou! Și nu oricum, ci cu arome delicioase.

Și cum îmi doream de mult să fac un desert al copilăriei, găluște cu prune, am învins canicula și m-am apucat de treabă.

450 g cartofi (2 cartofi mari)

250  – 300 g făină

75 g zahăr

1 ou

1 lingură unt

pesmet, zahăr vanilat, scorțișoară

prune

Am pus cartofii la fiert, apoi i-am scurs și i-am pisat ca pentru piure. Am adăugat 1 ou, o lingură de unt, vreo 3 linguri cu zahăr și făină cât cuprinde. Am obținut un aluat moale, l-am manevrat ajutându-mă de făină.

L-am manevrat greu și de frică să nu se desfacă la fiert am pus prea mult aluat și puțină prună. Pruna am pudrat-o cu scorțișoară din belșug.

Găluștele le-am fiert într-o oală mare, cu apă sărată. Când se ridică la suprafață sunt gata.

Între timp am rumenit pesmet într-o tigaie, fără ulei, apoi am adăugat zahăr pudră și scorțișoară.

Am tăvălit găluștile prin pesmetul aromatizat și gata!

Destul de mult de muncă, mai am ceva de învățat, dar au ieșit foarte bune.