1-011

Am răspuns cu drag și luna aceasta la provocarea Amei și am găsit pe blogul Alinei o rețetă de cornulețe cu vanilie și nucă – cornulețele copilăriei multora dintre noi. Și cum nu bine au trecut sărbătorile pline de dulciuri, hai să ne îndulcim.  Am adunat repejor

300 g făină

150 g unt+50 g untură

100 g zahăr

100 g alune măcinate (în lipsă de nuci, că le-am folosit toate la Turtele de Crăciun)

1 gălbenuș

sare, arome

zahăr vanilat + zahăr pudră pentru pudrat cornulețele 

Cu excepția schimbului nuci – alune nu m-am abătut de la rețetă și bine am făcut.

1-001

Am amestecat untul rece cu zahărul, un praf de sare,  gălbenușul, un pic de esență de rom (din greșeală, ca am vrut să pun vanilie … dar graba strică treaba; din fericire au ieșit foarte bune și aromate cu rom). Apoi am adăugat alunele și făina.

1-0021-0041-003

Am avut ajutoare serioase la frământat și am obținut un aluat nelipicios care înfoliat bine a ajuns în frigider. Pentru o oră. Dar cum socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, a stat acolo până a doua zi.

1-007

A doua zi am făcut cornulețele, au ieșit vreo 50-60 de bucăți, adică două tăvi mari.

Prima tavă am copt-o la foc molcom, vreo 150 de grade și cornulețele au ieșit puțin uscate. La a doua am crescut temperatura la 180 de grade și au fost grozave. (Musafirii nu le-au deosebit)

1-005

Date prin zahăr pudră și zahăr vanilat … o minune!

1-010